نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1959
-
الف
+

بازیگر پایتخت: همیشه دوست داشتم نقش یک افغانستانی را بازی کنم/ برادران محمودی بار زیادی از دوشم برداشتند

بازیگر سریال «پایتخت» از تجربه بازی در نقش یک مرد افغانستانی گفت.

به گزارش آی فیلم2،  فلم «شکستن همزمان بیست استخوان» برای اولین بار در ایران در سی و هفتمین جشنواره جهانی فلم فجر به نمایش درآمد.

این فلم محصول مشترک ایران و افغانستان است که توسط نوید و جمشید محمودی سینماگران افغانستانی ساخته شده و «محسن تنابنده» بازیگر کرکتر «نقی معمولی» سریال پایتخت هم در آن در نقش یک شهروند افغانستانی را بازی کرده است.

آقای تنابنده پس از نمایش این فلم در جشنواره جهانی فجر در گفت‌وگو با «هوشنگ گلمکانی» سردبیر ماهنامه «فیلم» اظهار داشت: این فلم در فستیوال‌های بین‌المللی با نام «رونا، مادر عظیم» اشتراک کرده اما نام آن در اکران‌های داخل ایران «شکستن همزمان بیست استخوان» است.

بازیگر کرکتر عظیم در «شکستن همزمان بیست استخوان» درباره دشواری‌های ایفای این نقش اظهار داشت: جمشید محمودی کارگردان فلم، خودش افغانستانی است و این بار زیادی را از روی دوشم برداشت، چون می‌دانستم وقتی قرار است پرسوناژ یک افغان را بازی کنم، با تیمی همکاری می کنم که شناخت بسیار کاملی از آن دارند و مسلط هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ، نوع رفتار و حرف‌زدن افغانستانی برایم جالب بود و همیشه دلم می‌خواست یک پرسوناژ افغانستانی را بازی کنم. برای همین وقتی این کار به من پیشنهاد شد، با ذوق و شوق آن را پذیریفتم.

بازیگر سریال پایتخت ادامه داد: من چون لهجه‌ها و گویش‌ها را خیلی دوست دارم، معمولاً پرسوناژهای زیادی را بازی کرده‌ام؛ لهجه افغانستانی هم برایم جذاب و دوست‌داشتنی بود، مخصوصاً که بزرگ‌ترین گروه مهاجر ساکن در ایران، مردم افغانستان هستند.

مجتبی پیرزاده، فرشته حسینی، فاطمه حسینی، فاطمه میرزایی، محیی رضایی از دیگر  بازیگران این فلم سینمایی هستند.

ب م

نظر شما
ارسال نظر